کارتن اسباب کشی

کارتن اسباب کشی:

کارتن اسباب کشی یکی از ملزومات بسته بندی و جابجایی لوازم به شمار می آید. برای ساخت کارتن اسباب کشی از ورق های چند لایه استفاده شده است.

چند لایه بودن کارتن اسباب کشی باعث می شود مقاومت آنها در برابر ضربات مکانیکی و فشار افزایش یابد. در نتیجه احتمال آسیب به محتویات درون آنها کاهش می یابد.

انواع مختلف کارتن اسباب کشی در اندازه ها و طرح های گوناگون و همچنین در رنگ های قهوه ای تیره، قهوه ای روشن و سفید ساخته شده اند.

علاوه بر اسباب کشی؛ می توان از انواع کارتن اسباب کشی برای بایگانی و ارسال بسته ها و مرسولات پستی استفاده کرد. زیرا هم بسیار مقاوم هستند و هم هیچ گونه علامت و اثر چاپ روی آنها نیست.

به علت سهولت در جابجایی کارتن اسباب کشی، دسته هایی بر روی آنها تعبیه شده است. همچنین برخی از این انواع کارتن های اسباب کشی دارای رگال هستند. به راحتی می توان انواع لباس ها را در کارتن اسباب کشی رگال دار بسته بندی کرد. بدون اینکه نگران چروک شدن یا آسیب دیدن آنها بود.

دستگاه‌ تصفیه آب:

درست است که آب های لوله کشی قبلا تصفیه شده اند؛ اما برخی از املاح و یون ها و همچنین فلزات سنگین در آب باقی می مانند. با جوشاندن آب فقط می توان سختی موقت و بخشی از عوامل بیماری زا را از بین برد. سختی دائم آب، فلزات سنگین و یون های نیترات و نیتریت با جوشاندن از بین نمی روند.

برای بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و حذف املاح و مواد مضر، از دستگاه تصفیه آب استفاده می شود. این دستگاه ها با استفاده از روش اسمز معکوس کار می کنند. در فرایند اسمز معکوس از غشاءهای ممبران استفاده می شود.

در حالت عادی آب از قسمت رقیق وارد بخش غلیظ می شود تا هر دو قسمت از نظر غلظت یکسان باشند. این ویژگی را خاصیت اسمزی می گویند. در اینجا معیار غلظت و رقت آب میزان املاح، فلزات سنگین و یون های موجود در آب می باشند.

در اسمز معکوس، با استفاده از اعمال فشار توسط پمپ، آب از قسمت غلیظ تر وارد قسمتی می شود که آب رقیق تر است. با این کار آب خالص از آب ناخالص تهیه می شود.

غشاءهایی که در فرایند اسمز معکوس به کار می روند دارای منافذ بسیار ریزی هستند و فقط به مولکول های آب اجازه عبور می دهند. بنابراین سایر مواد و املاح پشت ممبران می مانند. در نتیجه یک طرف غشاء آب کاملا خالص به دست می آید.

 

فیلتر‌ دستگاه تصفیه‌ آب:

فرایند تصفیه آب در دستگاه های تصفیه به وسیله‌ی فیلتر دستگاه تصفیه آب انجام می گیرد. این فیلترها هم از نظر جنس ماده و هم کارایی با یکدیگر تفاوت دارند. با توجه به اینکه گل و لای و رسوبات منافذ ممبران را مسدود می کنند؛ لازم است قبل از ورود به مرحله‌ی اسمز معکوس حذف شوند. همچنین کلر باقیمانده در آب با ممبران واکنش داده و به آن آسیب می زند. بنابراین حذف کلر باقیمانده در آب نیز ضروری است.

با استفاده از فیلترهای بافته شده از الیاف پنبه ای یا پلیمر پروپیلن؛ رسوبات و گل و لای آب حذف می شوند. همچنین به وسیله‌ی فیلتر دستگاه تصفیه آب از جنس کربن؛ کلر باقیمانده در آب و میکروارگانیسم های موجود در آن حذف می شوند. در این مرحله آب وارد ممبران شده و کاملا تصفیه می شود.

فیلتر دستگاه تصفیه آب هر چند وقت یکبار باید تعویض شوند. بسته به میزان آلودگی آب در مناطق مختلف؛ طول عمر فیلترها نیز متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی فیلترهای مرحله اول تا سوم زودتر باید تعویض شوند. در صورتی که این کار انجام نشود و یا به تاخیر بیفتد؛ کیفیت آب خروجی پایین می آید. در ضمن ممکن است باعث گرفتگی غشاء ممبران شده و به پمپ فشار وارد کند. در موارد شدیدتر امکان سوختگی پمپ نیز وجود دارد.